چهارمین نمایشگاه «محفل عشق» با نمایش مجموعه‌ای منتخب از آثار هنرمندان دوره‌های استادی و فوق ممتاز استاد مریم سادات موسوی مدرس و هنرمند برجسته خوشنویسی در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت. 

خوشنویسان در «محفل عشق» نگارخانه رضوان گردهم آمدند 

استاد مریم سادات موسوی بعدازظهر شنبه دوم دی سال جاری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه محفل عشق که در نگارخانه رضوان وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ۶۳ تابلوی خوشنویسی با مضامین ادبی به خط نستعلیق در ابعاد مختلف از ۵۰ هنرجویم در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. 
وی با اشاره به نمایش یک تابلو از آثارش در کنار مجموعه آثار هنرجویانش در این نمایشگاه گروهی خوشنویسی، افزود: حدود 10 نفر از این هنرمندان در دوره استادی و بقیه 40 هنرمند در دوره فوق ممتاز فراگیری خط نستعلیق هستند.
استاد موسوی ادامه داد: این آثار با هدف برپایی نمایشگاه در حدود چهار ماهه اخیر کتابت شده و در تمامی مراحل خلق آن‌ها؛ از انتخاب شعر تا اجرای آثار در کنار هنرجویانم بوده‌ و آنان را راهنمایی کرده‌ام. 
این مدرس خوشنویسی گفت: در چند سال اخیر هر ساله با مشارکت هنرجویانم در تلاش بودم تا نمایشگاه گروهی از آثارشان با عنوان محفل عشق برپا شود و این نمایشگاه نیز در ادامه این مسیر به عنوان چهارمین نمایشگاه برگزار شده است. 
وی تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه‌های گروهی به هنرجویانم انگیزه فعالیت و تلاش بیشتر در رشته خوشنویسی بخشیده و نقش اثرگذاری در رشد خط و ارتقای سطح آثارشان داشته است. هدفم من نیز از برگزاری این نمایشگاه‌ها همین امر بوده است. 
استاد موسوی با تأکید بر اهمیت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در اشاعه هنر خوشنویسی افزود: فعالیت‌ در این رشته هنری موجب آرامش افراد در زندگی می‌شود و هنردوستان‌ می‌توانند آن را در کنار شغل خود یا کسب درجات بالای تحصیلی دنبال کنند چنان‌که این نمایشگاه نیز با مشارکت هنرجویانم در مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی دایر شده است.
وی با اشاره به این‌که سه نمایشگاه گذشته محفل عشق نیز در نگارخانه رضوان دایر شده بود، خاطرنشان کرد: این نگارخانه موقعیت مکانی بهتری نسبت به سایر نگارخانه‌ها در شهر مشهد دارد. همچنین برای نمایش تعداد بالای آثار، فضای بیشتر و مناسب‌تری دارد و مسؤولان آن نیز همکاری خوبی برای نمایش آثار در بهترین شرایط دارند. بنابراین همواره این نگارخانه را برای برپایی نمایشگاه‌های محفل عشق انتخاب کرده‌ایم.‌
گفتنی است، اهل هنر می‌توانند تا پنجشنبه ۷ دی ماه در ساعات ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۱۹ از این نمایشگاه خوشنویسی گروهی در نگارخانه رضوان واقع در مشهد، خیابان کوهسنگی ۱۷، شماره ۱۶ دیدن کنند.‌

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.